luni, 8 iunie 2009

6/49 sau obsesia românilor pentru bani

De ani de zile românii au o obsesie teribilă: îmbogăţirea. Şi cum vecinul nostru vrea să-şi realizeze acest vis cât mai rapid cu putinţă, nu-i rămâne decât să joace la loto. Şi odată intrebând pe această cale greşită individul îi vine foarte greu să se lase. Dealtfel nu există viciu de care să te poţi lăsa uşor. În principiu ca să capeţi un obicei îţi ia un anumit interval de timp, ca să scapi de el îţi ia de două ori mai mult timp. Dar să trecem peste teorie şi să dau exemple concrete. Azi dimineaţă întorcându-mă de la Iaşi am hotărât să merg cu maxi-taxi. E mai scump, dar cel puţin în teorie, condiţiile sunt mai bune.
Eu am un obicei, rău sau nu vă las pe voi să decideţi, de a observa tot ce se întâmplă în jur. După ce mi-am aşezat teancul de cărţi pe care îl cumpărasem pentru un prieten, mi-am aruncat ochii în dreapta mea. Şi ce să văd un domn respectabil la cămaşă, cu un ziar, care după format şi imagini era la limita dintre mizerabil şi vulgar. E clar că individul şi-a primit de la mine o etichetă clară. În lipsă de ocupaţie încerc să citesc titlurile. Şi după primul titlu am renunţat să mă aventurez într-un asemenea sport. De ce? Pentru că titlul articolului era ceva de genul : "Am mers la biserică de Rusalii, ca să câştig la loto". Foarte frumos, nu? Ce pretenţii să mai ai de la poporul român dacă el vrea să îşi umple buzunarele cât mai rapid şi cu un efort minim. Ba nu! Efortul nu e minim pentru că el merge la biserică. Vă daţi seama cât de multe face el pentru ai creşte şansele la câştig? Nu e uşor să mergi duminica la biserică. Există atâtea ispite, orice bodegă poate fi mai atrăgătoare. Sau dacă nu mergi în piaţă că găseşti tu pe cineva cu care să stai la bârfă. Şi dacă totuşi eşti decis să mergi la biserică trebuie să ai grijă pe unde te aşezi pentru că s-ar putea să afli cu cine a stat aseară mătuşa Aglae de vorbă şi ce a mai aflat.
Iată că românul, cel puţin acela care joacă la loto, a uitat de ce ar trebui să meargă la biserică. În nici un caz pentru că o să câştige la loto. Vă vorbeşte o persoană care ştie ce sunt jocurile de noroc(eu am preferat pariurile sportive) şi care s-a lămurit că chiar dacă ai să reuşeşti să obţii un căştig, nu ai să ştii sau nu ai să poţi să te bucuri de el. Aşa că dragi oameni să închidem agenţiile de pariuri şi cele de loto şi să mergem la biserică. Asta e calea cea bună!

Niciun comentariu: